OTAKEMARU

0
OTAKEMARU

Walka z ostatnim bossem w grze Nioh 2 dostarczy Ci ogromnej dawki emocji, ponieważ naprawdę nie jest łatwa. Nie jest też szablonowa, co na tle pozostałych bossów znacznie podwyższa poziom trudność w pokonaniu tego przeciwnika.

Walka z nim składa się z trzech etapów, czy też faz, w których dysponuje on innym zestawem ataków. Pierwsza faza trwa do momentu odebrania mu połowy życia, kolejna do momentu pozostawienia go z jedną czwartą życia, ostatnia natomiast zawiera się w ostatniej ćwiartce jego paska życia.

Musisz grać szybko, ponieważ każdy powolny ruch zwiększa ryzyko śmierci przy jednym uderzeniu dowolnym atakiem Otakemaru.

Kiedy tylko boss nie wypuszcza kolejnego ataku, używaj swoich umiejętności magicznych.

W pierwszej fazie boss walczy zmieniając się co moment w jedną z trzech form.

Może być dzikim ze sztyletami w kolorze niebieskim.

Dziki jest szybki, zwinny ale najmniej z tych trzech form groźny. To jemu powinieneś zadać jak najwięcej obrażeń, najlepiej stojąc blisko niego.

Może być upiorem z atakami na dystans w kolorze fioletowym.

Atakuj go stojąc blisko niego, ponieważ na dalekim dystansie narażasz się na jego sztylet, który będzie w Ciebie niestrudzenie rzucał.

Może być oprychem z potężnymi atakami na krótkim dystansie w kolorze czerwonym.

Unikaj jego ataków, po czym przejdź do swojego ruchu. Atakuj serią uderzeń i wykorzystaj fakt, że jest to bardzo potężna, ale równocześnie bardzo powolna forma wroga.

W następnej fazie Otakemaru zrezygnuje z innych form niż swoja prawdziwa.

Zwróć uwagę na moment, w którym boss wbije swój wielki miecz w ziemię. Po tym ruchu zacznie biec w Twoim kierunku, aby w końcu zatrzymać się, skoczyć na Ciebie i uruchomić falę płomieni. Możesz jej uniknąć uciekając w bok w momencie, kiedy boss będzie miał zamiar tuż przy Tobie wylądować. Jeśli wbijany w ziemię miecz będzie lodowy, to przygotuj się na ucieczkę z miejsca, w którym stoisz – pojawią się na nim trzy niebieskie punkty, które Cię po prostu zabiją. Unikaj ataku z obrotu mieczem, po którym stań za plecami bossa i zadaj mu jak największą liczbę obrażeń.

W ostatniej fazie nad Otakemaru pojawią się dwa dodatkowe miecze, które będą miały z zadanie ułatwić mu zadanie większej liczby obrażeń. Boss będzie tu miał wszystkie dotychczasowe ataki plus kilka nowych. Jednym z nowych będą lodowe pociski – zaczynaj uciekać na bok gdy zobaczysz, jak pojawiają się one nad jego głową. Innym atakiem będzie grad mieczy. W takim momencie musisz po prostu uciekać z pola rażenia. Musisz biec aż będziesz pewny, że ostatni miecz spadł na ziemię – inaczej i tu możesz zginąć.

WILLIAM

0

Kolejna potężna postać gotowa do starcia z Tobą. Nie jednak na tyle potężna, by stanowić dla Ciebie wielkie zagrożenie. Wystarczy, że doprowadzisz walkę do momentu, w którym pasek życia przeciwnika spadnie do jednej trzeciej – wtedy walka się zakończy.

KASHIN KOJI

0
KASHIN KOJI

Zaraz po walce z poprzednim bossem zostaniesz przeniesiony do walki z tym. Nie możesz się do tej walki w żaden sposób przygotować, czy też zregenerować – idziesz walczyć w takim staniem, w jakim będziesz po walce z dawnym przyjacielem. Jedynym pocieszeniem jest informacja, że śmierć w potyczce z Kashinem nie zmusi Cię do ponownej walki z poprzednim bossem.

Walka z tym bossem obejmuje dwie fazy, w której każda będzie miała zarówno normalny tryb, jak i Królestwo Ciemności. Po prostu po pierwszej walce boss zostanie ożywiony i wszystko zacznie się od początku.

Na samym początki pojedynku pamiętaj, by trzymać odpowiednio duży dystans. Atakuj tylko po charakterystycznych dla niego atakach, które poznasz po obserwacji i skupieniu się na unikach. Nie marnuj eliksirów zdrowia, bo te Ci się jeszcze mocno przydadzą później. Używaj kontry rozprysków, nie warto o niej zapominać.

Jeśli zniknie, to zaraz wystosuje atak z powietrze – będąc w ciągłym ruchu masz znacznie większe szanse na uniknięcie obrażeń. Jeśli będziesz stał zbyt blisko niego, to zastosuje chwyt, który możesz swobodnie uniknąć, by potem zaatakować go od strony jego pleców.

W Królestwie Ciemności staraj się skupić na obronie i przeczekaniu etapu, ponieważ obrażenia zadane tu przez bossa mogą być naprawdę potężne. Jeśli zobaczysz jego podobizny, które materializują się w dodatkowe postaci na arenie, wycofaj się i ustaw w pozycji obronnej. Atak w takim momencie jest bardziej niż niewskazany. Unikaj fali ognia, trucizny oraz popielatych duchów będąc w ciągłym ruchu.

Kiedy uda Ci się zabić bossa, zacznie się faza druga.

Znów będziesz niestety w stanie, w którym pozostałeś po ostatniej walce, a więc lekko licząc bez chwili odpoczynku po pokonaniu dwóch przeciwników, a przed Tobą kolejny. Możesz wykorzystać jedynie kilka sekund przerwy, by zregenerować zdrowie, a więc skup się na tym i czekaj, aż Kashin do Ciebie wróci.

W tej fazie boss jest szybszy, silniejszy i znacznie częściej używa wszystkich swoich ataków, dlatego przygotuj się na naprawdę szybkie tempo. Pamiętaj, że warto go atakować tylko wtedy, kiedy na arenie występuje w pojedynkę, w innym wypadku zbyt wiele ryzykujesz. Dopiero w tej fazie i to na samym jej końcu zastosuj przemianę w yokai.

TOKICHIRO #2

0
TOKICHIRO #2

To już druga walka z tym bossem, który po pierwszej potyczce wydawał się być martwy. Niestety żyje i ma się dobrze, a Ty znów musisz się z nim zmierzyć. Ta forma jest jednak znacznie szybsza i trudniej za nią nadążać, jednak nie jest to niemożliwe.

Boss będzie miał dwa miecze, z których jeden będzie Ci zadawał obrażenia od ognia, a drugi od błyskawic – a więc powtórka z rozrywki.

Warto pamiętać, że boss jest wrażliwy na truciznę, a więc przed rozpoczęciem potyczki wygodnie będzie wyposażyć się w przedmioty, które umożliwią zatrucie go.

Walcząc z nim staraj się być blisko, ponieważ jego atak dystansowy jest znacznie silniejszy od tego w zwarciu. Jego też nie bagatelizuj, ale to będzie Ci znacznie łatwiej podbiegać i odskakiwać w razie potrzeby. Jeśli jednak oddalisz się zbyt daleko, boss wystrzeli w Twoim kierunku serię ognistych promieni, których bardzo trudno uniknąć, ale próbuj uskoczyć w któryś z boków.

W Królestwie Ciemności boss będzie dysponował dodatkowymi atakami, których wcześniej nie znałeś. Może na przykład przywołać obłok płomieni tam, gdzie akurat Twoja postać jest. Kolejnym mało przyjemnym dla Ciebie atakiem będzie jego zdolność do teleportacji – jeśli zacznie znikać, to zaraz pojawi się za Twoimi plecami, więc bądź na to przygotowany.

Uważaj też na ataki dystansowe. Seria ognistych płomieni jest dosyć trudna w uniku, ale jeśli będziesz operował pojedynczymi krokami na boki, będziesz w stanie uniknąć obrażeń.

Kiedy pojawi się czerwona mgła, szykuj się na szarżę. Musisz jej koniecznie uniknąć, bo zadane przez nią obrażenia są ogromne.

SENHORA OSAKABE

0
SENHORA OSAKABE

Ten niestandardowy w walce boss czeka Cię na koniec jednej z przygód. Składa się z kilku włochatych macek, z których każda posiada osobną głowę, więc już to wydaje się dosyć osobliwe, nawet w świecie Nioh 2. Zabijanie macek jedna po drugiej znacznie osłabi moce bossa, jednakże nie zabierze mu żadnych punktów życia – mimo to warto się nimi zająć na początek. Podbiegnij do macki zaraz po rozpoczęciu walki, ale nie strać skupienia i bądź czujny na jej zwinne ataki – może Cię zranić zarówno ogniem, jak i lodem, czy też zaatakować Cię wraz z czerwoną poświatą. Zadawaj mackom serię obrażeń, dzięki czemu straci na wytrzymałości i w którymś momencie stanie się na tyle słaba, że będziesz ją mógł dobić. Nie bagatelizuj obecności pozostałych macek przy ataku jednej z nich. One również będą Cię atakować i musisz tych ataków skutecznie unikać.

Po utraceniu przez bossa czterech macek, padnie jak długi na dachu i przez kilka sekund będzie leżał niczym martwy. Podbiegnij wtedy do niego i zadaj mu serię ciosów w czerwone oko. To go powinno osłabić na tyle, że wejdziecie do Królestwa Ciemności.

W Królestwie Ciemności powtórzy się walka jak w normalnym wymiarze, tyle że będzie znacznie bardziej dynamiczna i agresywna, a Ty będziesz się musiał częściej regenerować. Zakończy się znów upadkiem bossa, po którym Ty będziesz się musiał zająć jego czerwonym okiem, aby w końcu zadać mu śmiertelny, czy raczej zabójczy cios.

Na samym końcu będziesz walczył z dwoma mackami naraz, ale będzie to już małe wyzwanie w porównaniu z poprzednim. Kiedy ostatnia macka będzie miała pasek wytrzymałości na wykończeniu, rzuć się na oko na ścianie domu i wykończ go ostatnim ciosem.

SHUTEN DOJI

0
SHUTEN DOJI

To jest boss, obok którego warto stać. Oczywiście w sensie małego dystansu i walki w zwarciu. – to dlatego, że boss posiada dalekosiężną maczugę, które zadaje potężne obrażenia. Łatwiej kontrolować jego broń stojąc blisko – wtedy też łatwiej odgadnąć, jaki ruch boss wystosuje w swoim kolejnym kroku.

Bądź zwinny i szybki, kręcąc się w unikach wokół bossa i celując w pozycję za jego plecami. Unikaj maczugi i butelki, którą ma w drugiej dłoni i dąż do zadania mu serii ciosów właśnie w plecy.

Bardzo niebezpiecznym atakiem będzie machanie włosami…. Dokładnie tak. Boss wypuści pomarańczowy krąg, po czym zacznie kręcić głową, a co za tym idzie – machać włosami. Jeśli Cię dosięgną, doświadczysz bardzo silnych obrażeń, dlatego nie ryzykuj ani paska zdrowia, ani wytrzymałości i po prostu oddal się na czas ataku. Blokowanie zadziała, ale może się zdarzyć, że stracisz zbyt dużo Ki, co jest w tej potyczce bardzo niewskazane.

Kiedy jesteś blisko, uważaj na kopnięcia bossa, a kiedy daleko, uważaj i unikaj jego skoków zakończonych uderzeniem maczugą.

W Królestwie Ciemności nadal to atak włosami jest najgroźniejszy, ponieważ wraz z nim przychodzą do nas silne obrażenia od ognia. W momencie pojawienia się czerwonej poświaty, która faktycznie będzie występowała znacznie częściej niż poza Królestwem Ciemności zastosuj kontrę rozprysków i rozkoszuj się swoja wzrastającą przewagą.

DAIDARA BOCCHI

0
DAIDARA BOCCHI

Ten nietypowy boss musi być pokonany w określony sposób i jest to ciekawa odskocznia od każdego innego. Przede wszystkim skup się na kryształach, które występują na całym ciele przeciwnika. To je musisz zniszczyć i to od ich obecności zależy wynik tego starcia.

Najpierw zajmij się rękami przeciwnika – są na nich złote kryształy, które muszą zniknąć. Zajmuj się jedną ręką naraz, inna taktyka nie ma sensu.

Oczy Daidary to wyjątkowo niebezpieczna broń laserowa, która działa zwykle w najmniej odpowiednim momencie. Najprawdopodobniej nie uda Ci się uniknąć tego ataku, więc skup się na ciągłym trzymaniu gardy. Dzięki temu będziesz przygotowany na atak w każdym momencie i żaden Cię nie zaskoczy. Zauważysz, że zbliża się ten konkretny atak po tym, że boss będzie się w Ciebie przez chwilę intensywnie wpatrywał.

Innym atakiem jest podnoszenie i silne opuszczanie rąk przez bossa i zdecydowanie warto go uniknąć, a nie blokować.

Nie zapominaj o kontrze rozprysków, która pozwoli Ci na zadanie porządnych obrażeń. Użycie jej jest ważne szczególnie w momencie, w którym boss zostaje otoczony czerwoną aurą. W tym momencie zastosuj kontrę i uciekaj na boki przed czerwonymi okręgami, jeśli nie uda Ci się ciosu zablokować.

Kiedy z jednej ręki znikną wszystkie kryształy, boss zatrzyma się na chwilę, podczas której będziesz mógł wdrapać się po jego ręce aż do głowy. Zadaj mu wtedy zabójczy cios. Kryształ odrosną i musisz całe dotychczasowe działanie powtórzyć kolejny raz, aby zadać mu kolejny zabójczy cios. To jest moment, w którym wejdziesz do Królestwa Ciemności.

W tej trudnej rzeczywistości boss atakuje w ten sam sposób, z tym, że silniej. Atakiem, na który musisz szczególnie uważać jest deszcz pocisków. Aby ich uniknąć, trzymaj się jak najbliżej cielska bossa, bo przy nim spadnie po prostu najmniej pocisków.

Trzeci, czyli ostatni w tym przypadku zabójczy cios będziesz mógł zadać po zniszczeniu złotych kryształów zarówno na lewej, jak i na prawej ręce. Wtedy położy głowę na ziemi, a Twoim zadaniem będzie użycie śmiertelnego ciosu, co da Ci już pewną wygraną.

HACHISUKA KOROKU

0
HACHISUKA KOROKU

To kolejna postać, która wiąże się z Twoją przeszłością. To towarzysz, z którym spędziłeś sporo czasu podczas podróży poprzez Japonię. Teraz nadszedł czas na walkę z nim.

Pamiętaj, aby trzymać tego bossa na dystans, ponieważ używa kusztykamy i należy do bardzo zwinnych przeciwników. Używając kusztykamy posiłkuje się serią uderzeń, podczas której trzymaj gardę, bo nie będziesz w stanie określić, które z zadawanych przez niego uderzeń są w konkretnej serii ostatnie. Poza tym taktykę warto zastosować tradycyjną: kiedy wykona atak doskoczyć do niego i zadać mu cios lub serię ciosów. Jeżeli czujesz się na siłach, walcz w zwarciu, jednak pamiętaj o wykonywaniu szybkich i częstych uników. Dąż do pozbawienia przeciwnika Ki, dzięki czemu będziesz mógł zastosować zabójczy cios.

Boss atakuje również wodą, tworząc na moście niebieskie plamy, których bezdyskusyjnie musisz unikać, aby tym samym uniknąć obrażeń od wody.

Podczas walki w Królestwie Ciemności sytuacja wygląda bardzo podobnie, więc taktyki nie musisz zmieniać. Warto jednak wiedzieć, że boss przyzwie swojego Ducha Opiekuńczego – kota. Kot atakuje tornadem lub strzela promieniem. Oba ataki są groźne i obu należy unikać, jednakże drugi może Ci zadać więcej obrażeń więc w przypadku zastosowania go przez Ducha Opiekuńczego skup się koniecznie n uniknięciu ciosu.

TOKICHIRO #1

0
TOKICHIRO #1

Już kiedyś go spotkałeś, niestety okazał się zdrajcą i teraz możesz z nim jedynie walczyć. Jedynym ułatwieniem jest fakt, że Tokichro jest postacią, przy której nie wystąpi w walce faza Królestwa Ciemności. Przed wejściem na arenę przygotuj się wyposażając się w przedmioty zawierające truciznę lub takie, które wzmagają obrażenia tego typu zadawane przez Ciebie. Boss jest wrażliwy na truciznę, dlatego warto o to zadbać.

Na początku potyczki z nim skup się na ataku, ponieważ nie będzie używał wielu ruchów, które mogą Ci zadać duże obrażenia. Później jednak, już w kolejnym etapie nie zapominaj o obronie, które będzie niezbędna, aby przejść całą potyczkę bez większych obrażeń na swoje postaci.

Przez całą walkę trzymaj gardę, ponieważ boss jest dosyć szybki i w każdej chwili musisz być przygotowany na jego atak.

Zaatakuj go wtedy, gdy używa na sobie kamieni dusz. Masz wtedy kilka sekund na serię ciosów, które powinny mu zadać spore obrażenia. Mogą to być zarówno ataki w zwarciu, jak i dystansowe.

Boss używa ataku, w którym jego miecze zamieniają się w płonące ostrza. Atak ten zostanie poprzedzony czerwoną poświatą wokół niego. Aby zablokować atak, użyj kontry rozprysków. Uważaj jednak, gdyż atak płonącymi ostrzami może się skończyć ognistą falą uderzeniową.

Tokichro posiada aż dwa Duchy Opiekuńcze, które wspomagają go na jego zawołanie. Jednym z nich jest skacząca małpa, której koniecznie musisz unikać, drugim natomiast jest stwór działający za pan brat błyskawicami. Kiedy go przywoła, jeden z mieczy zacznie zadawać obrażenia od błyskawic, drugi natomiast od ognia.

Od tego momentu zacznie używać też płomienia błyskawic.

SHIBATA KATSUIE

0
SHIBATA KATSUIE

To właśnie boss, z którym zmierzysz się po tym, który pilnował do niego bramy. Jest zdecydowanie silniejszy niż poprzedni i będziesz musiał zadać sobie znacznie więcej trudu, aby go zwyciężyć. Skup się na walce z nim i nie bagatelizuj ataków, które wykonuje. Aby się przed nim obronić musisz działać przemyślanie i z odpowiednią strategią.

Przed walką przygotuj się odpowiednio. Wyposaż się w przedmioty, które zwiększają obrażenia od trucizn, ponieważ boss jest na nie podatny i warto z tego skorzystać. Walcz z nim na małym dystansie, dzięki czemu łatwiej będzie Ci go zatruć, poza tym znacznie łatwiej zadać mu obrażenia twarzą w twarz, tak więc dąż do tego, aby ciągle być blisko.

Kiedy zobaczysz dzika uskocz w bok – to Duch Opiekuńczy bossa, ale bardzo łatwo uniknąć jego obrażeń. Tak samo łatwo uniknąć jego ataków dystansowych. Kiedy rzuci w Ciebie obracającym się toporem, zablokuj atak lub go uniknij – obrażenia są zbyt duże, aby wziąć je na siebie.

Kiedy pojawi się czerwony obłok, szykuj się na groźną szarżę. Boss w którymś momencie szarży odbije się mocno od ściany, dając sobie tym samym jeszcze więcej mocy do zadawanego Ci ataku. Musisz uskoczyć, ale to nie wystarczy. Boss za chwilę powtórzy ruch, więc przygotuj się na serię uników – obserwuj go i działaś według tego, co robi. Nie uprzedzaj wypadków bo może to być dla Ciebie zbyt groźne. Po szarży i dwóch atakach następujących zaraz po niej zaskocz oponenta od tyłu, zadając mu skutecznie raniące ciosy.

Bardzo niebezpieczny będzie dla Ciebie atak, podczas którego boss będzie się kręcił wokół swojej osi. Szykuj się wtedy na ostrza, które pojawią się wokół niego. Pod żadnym pozorem nie podbiegaj do niego aż do momentu, w którym ostrza nie znikną.

W Królestwie Ciemności walka z tym bossem jest jeszcze trudniejsza, dlatego przygotuj się na to już na samym początku potyczki, aby nie poczuć się zaskoczonym. Tutaj będziesz musiał uważać również na ogień. Używaj kontry rozprysków, bo przy tym bossie będzie ona bardziej niż potrzebna.

Rekomendowane artykuły

Najnowsze artykuły